| Chelsea przegrała w szatni
|
| 2008-05-22 17:03:58
|
Ulice Manchesteru nie zostały nawet dobrze sprzątnięte po zeszłotygodniowej demolce (szkoccy fani Rangersów wyżywali się za przegrany finał Pucharu UEFA z Zenitem na City of Manchester Stadium i brak alkoholu w centrum miasta*), a już wczoraj miasto zatrzęsło się ponownie w posadach. Tym razem bałaganu narobili miejscowi – mieli swoje powody. Manchester United zdobył panowanie w Europie – nie dość, ze pokazał miejsce w szeregu wszystkim klubom spoza Wysp, to – jakby mało było przyjemności – utarł nosa zapyziałym Londyńczykom. Po raz drugi zresztą w minionym sezonie.
Miałem szczęście być w Manchesterze tuż przed sezonem. Pisałem o tym na tych łamach kilkakrotnie, ale nie chodzi tu o próżne przechwałki, tylko o to, co zobaczyłem. Będąc tam miałem wrażenie (głupawe i naiwne, przyznaję), że biorę udział w budowie drużyny Czerwonych Diabłów. Niemal każdego tygodnia czytałem w Manchester Evening News, o tym kto dołączał do drużyny United . Zawsze był to piłkarz, albo już uznany, albo dopiero dobrze się zapowiadający. Jeden tydzień Nani, drugi Andersson, innym razem Hargreaves, jeszcze innym Tevez. I choć tylko ten ostatni grał wczoraj cały mecz, to wszyscy sprowadzeni właśnie przed tym sezonem pomogli ManU sięgnąć po podwójną koronę. Krzyknie ktoś, że Alex Ferguson buduje drużynę od wielu lat – prawda jest jednak nieco inna. Owszem, ManU jest autorskim projektem, który eksplodował w tym sezonie (wymarzony dublet każdego trenera), ale dopiero teraz po raz pierwszy od czasów mitycznej ekipy z Beckhamem, Yorkiem, Colem i Schmiechelem, sir Alex zbudował konstrukcję niechwiejną – stabilną jak cholera. Na tę stabilność składa się szeroka kadra. Żeby nie być gołosłownym: sir Alex Ferguson na przedmeczowej konferencji prasowej (przyszedł w obstawie Rio Ferdinanda i Wesa Browna) opowiadał tak: „Myślę, że teraz mamy wreszcie większą świeżość. Jeszcze rok temu graliśmy wiele spotkań tą samą jedenastką lub dwunastką piłkarzy. Brakowało nam rezerw, kiedy trzeba było zmienić coś w grze. Teraz je mamy (…) To podstawowa różnica między moim zespołem, który przegrał rok temu Puchar Anglii, a tym, którym dysponuje obecnie.”
To jednak nie wystarczy by wygrać Ligę Mistrzów. Porażka Chelsea z Manchesterem ma jeszcze kilka den. Po pierwsze trenerzy, (nie chcę być monotematyczny, ale wspomnieć muszę) to oni w dużej mierze decydują o obliczu drużyn. Podczas gdy sir Alex Ferguson kieruje poczynaniami (czasem robi to jego asystent Carlos Queriroz) Czerwonych Diabłów płynnie i bez szarpaniny, to Avram Grant ewidentnie nie ma wyraźnego pomysłu na swoją drużynę. Chelsea przegrała mecz w szatni – nie mam co do tego wątpliwości. W szatni przed meczem i w szatni podczas przerwy. Wyobraża sobie ktoś, żeby Jose Mourinho trzymał na boisku bezbarwnego Maloudę dłużej niż 30, 40 minut? Nie wytrzymałby nerwowo i ściągnął Francuza z boiska, co robiłoby wrażenie nie tylko na samym Maloudzie, ale również na innych piłkarzach grających w meczu. Zostawmy Maloudę, a Drogba? Czy za czasów The Special One Didier Drogba dałby się sprowokować? Nie jesteśmy w stanie tego sprawdzić, ale śmiem twierdzić, że nie doszłoby do tego. Idąc dalej tym tropem, nie wiele ryzykuję stwierdzając, że Drogba karnego by strzelił.
Umiejętnościami piłkarskimi obie drużyny różnią się minimalnie, albo nawet wcale. Remis w 90 minutach (kurs 3,09 u bukmacherów był chyba zbyt wysoki) można było obstawiać w ciemno. Piłkarskie umiejętności odeszły na bok dopiero w dogrywce. Tam liczy się krzepa duchowa i pewność, że mamy sternika. Stare i wyświechtane piłkarskie przysłowie mówi, że „finałów się nie rozgrywa, je się po prostu wygrywa” pasuje kolejny rok z rzędu jak ulał. Gdy dodamy do tego jeszcze „przeznaczenie”**, to nie mamy co się dziwić, że przez najbliższy rok Czerwone Diabły będą dumne jak paw.
* Ze sprawdzonych źródeł wiem, że już o godzinie 18 w całym centrum miasta zabrakło alkoholu.
** Sir Alex Ferguson nie ma wątpliwości: Przeznaczeniem United było wygrać w 50 rocznicę tragicznego wypadku samolotowego pod Monachium, w którym zginęli piłkarze i działacze klubu. Według Szkota nawet poślizgnięcie Terry’ego przy karnym było skutkiem przeznaczenia.
Na zdjęciu: puste ulice Manchesteru w trakcie meczu.
Łukasz Sawala
|
| Dodał: sawu
|
|
|
Komentarze:
| postaraj sie prędzej !
|
|
| Autor: lozap87
| 2008-05-25 20:31:21
|
| batman015: komentarze zostaną przywrócone prawdopodobnie w okolicach początku sierpnia.
|
|
| Autor: admin
| 2008-05-25 12:46:18
|
| http://transfery.info/transfery.html Co to ma być ? Wzięlibyście sie do roboty ...
|
|
| Autor: lozap87
| 2008-05-24 18:21:52
|
| batman015 nie ma co z nimi gadać. To są cwaniaki i myślą że ktoś będzie ich prosił a oni i tak zrobią po swojemu ;/ Sawala woli żeby komentować jego głupawe felietony niż newsy transferowe które nas najbardziej interesują ...
|
|
| Autor: lozap87
| 2008-05-24 11:50:21
|
| heh głupie pytanie batman admini po prostu nie chcą zeby takie moski jak ty co sie na piłce nie znaja wypowiadali sie na temat futbolu :) GLORY GLORY MANCHESTER UNITED!!!
|
|
| Autor: bolek
| 2008-05-24 10:18:40
|
| Mam pytanie do redaktorów czy administratoró. Od dłuższego czasu mogłem zaobserwować , brak możliwości komentowania newsów, co jest spowodowane takim rozwiązaniem?
|
|
| Autor: batman015
| 2008-05-23 20:11:52
|
| Po pierwsze troche szacunku do rywala ,któremu nie kibicujesz , po drugie , nie podejrzewam aby Ferguson w szatni powiedział piłkarzom aby oddali inicjatywe Niebieskim , słupek i poprzeczka jednak o czymś świadczą , świadczą przede wszystkim o tym ,żę to Chelsea w drugiej połowie spokojnie mogła zapewnić sobie zwycięstwo, i nie fantykuj ze ManU nie pokazało wszystkiego daj spokój , fianł LM?! Nie pokazali wszystkiego - chyba sam nie wiesz o czym prawisz a stwierdzenia ,że MU nie musiał pokazywać wszytkiego na prawde doprowadził mnie do śmiechu!!!
|
|
| Autor: batman015
| 2008-05-23 16:47:04
|
| hehe jakby CZWELSI nie zagrała to i tak MU by wygrało i nie wazne czy na ławce the bluss jest grant mourinho czy inny trener Ferguson bije ich wszystkich na głowe po pierwszej polowie MU mogło prowadzis 2-3 zero a bramka dla czwelsi to niefart MU piłka sie odbiła od obroncow do tego VDS sie poslizgnął druga połowa ok zgadzam sie czwelsi rządzi ale własnie o to SAF'owi chodziło wrocili do taktyki dzieki ktorej wyeliminowali Barce Rome czy Lyon a to ze akurat gra sie nie skonczyła po 90 minutach a czwelsi miała slupek i poprzeczke o niczym nie swiadczy w karnych wcale nie musiał wygrac lepszy no niby na tle meczy nie wygrał ale przecierz kazdy głupi wie ze MU nie pokazał wszystkiego kazdy wie ze nie musiał ani nie chciał pokazac co by było jakby to MU napierało cały mecz Cech grał mecz zycia a jedna kontra czwelsi pogrązyła przeciwnika ?? MU wygrało zasłuzenie i nie rozumiem osob ktore to podwazają !
|
|
| Autor: bolek
| 2008-05-23 16:07:48
|
| ManU ma więcej kibiców więc więcej dusz modliło się za jego sukcesy i dlatego wygrał ... Proste
|
|
| Autor: lozap87
| 2008-05-23 14:58:16
|
|
| Dokladnie nie wiem co pisze Blacha :]
1. Walczyli do ostatniej kolejki o Mistrzostwo ? Walczyli.
2. Weszli do Finalu LM ? Weszli
3. Grali przez wieksza czesc meczu lepiej ? Grali
4. Mieli duzego pecha ? Mieli.
Zatem jak nie wiem co pisze wiem i to bardzo dobrze, tylko sa ludzie ktorzy nie wierza w Granta bo nie chca uwierzyc. Chcialbym podkreslic ze nie jestem kibicem Chelsea a Realu Madryt i musze powiedziec ze przez dluzszy czas wierzylem brytyjskim brukowca i media ze Chelsea nie ma trenera ale jezleli widze w jaki sposob MU zdobywa Mistrza (brak eidentnej 11 dla Wigan i karny z kapelusza dla MU) a takze LM (co duzo pisac pech choc MU tez mialo swoje okazje) to wiem ze w tym zespole nie ma samowolki bo maja dobrego trenera Avrama Granta i rownie swietnego profesjonaliste Henka Ten Cate ;]
|
|
| Autor: Adriano88
| 2008-05-23 14:22:17
|
| Jestem fanem Manchesteru juz spory czas ciesze sie ze Cristiano wreszcie udowowdnil swoja wartosc strzelajac gola. przy okazji zamknal usta wszystkim ktorzy twierdzili ze w waznych meczach nic nie gra i nie strzela... Szkoda Chelsea... naprawde... mimo to ze ich nie lubie i nie lubie Abramowicza to byl swietny mecz. Irytuja mnie tacy ludzie jak Denio...
"Moim zdaniem to Chelsea zasłuzyła na zwycienstwo;) Tragiczna murawa ,słupek ,poprzeczka.Zero szczescia;(( Popieram Avrama Granta..wielki człowiek:)"
A nie widziales sytuacji Teveza ktory z 3-4 metrow oderzyl szczupakiem i Cech instynktownie obronil pozniej dobitka Carricka, strzal Giggsa wybity przez Terrego z pustej bramki?
Szacunek Red Devils & The Blues
|
|
| Autor: Gizyn91
| 2008-05-23 14:05:24
|
| Racja batman;]]
|
|
| Autor: Denio
| 2008-05-23 10:44:21
|
| ...jest nie na miejscu
|
|
| Autor: batman015
| 2008-05-23 09:53:58
|
| Rozumiem ,że jesteś zirytowany ,że Milan nie wszedł do Ligi Mistrzów , a takie mecze jak CFC- Liverpool , finał czy choćby mecz Arsenal Liverpool to były piłkarskie dania pierwszej klasy , wiec stwierdzenie za ta edycja była nudna , bo nie grał w niej Milan , bo wg mnie taki jest podtekst Twojej wypowiedzi.
|
|
| Autor: batman015
| 2008-05-23 09:53:20
|
| Nie wiem co wy sie tak podniecacie tą edycją LM!! w porównaniu do zeszłego roku mecze były irytujące!!! A wszyscy twierdzą że to włosi grają antyfutbol! Śmieszne kopanina i nic więcej....
|
|
| Autor: tomk
| 2008-05-23 09:12:27
|
|
| co do Ronaldo... wielcy tego świata nie strzelali karnych: Figo, Becks, Maradona, Rivaldo i wielu innych.
A czerwona kartka? Emocje to jak najbardziej ludzkie zjawisko. Zidane w finale Mistrzostw Świata jest tego pięknym przykładem. :) Jeśli z góry zakłądamy, że ktoś zagra beznadziejnie, to choćby góry przenosił, nie dostrzezemy tego. Zapamiętajmy ten finał, bo byliśmy świadkami napradę wielkiego widowiska i wyrównanej walki do końca :)
a trenerzy pokazali, że gwiazdami są tylko i wyłącznie zawodnicy, którym cele jedynie trzeba wyznaczać ;)
|
|
| Autor: b.staniaszek
| 2008-05-22 23:25:19
|
|
| Widze że autorem tekstu jest osoba "idąca za głosem ludu", większość do granta jest nastawiona anty - więc ja też będe....złośliwe, bez udokumentowanych tez, twierdzenia które mają się nijak do rzeczywistości. Być może Grant niejest taki jak Jose, być może niema takich umiejętności trenerskich jak on czy też inni trenerzy wielkich klubów....ale co jest dla mnie istotniejsze jest z zespołem na dobre i złe....każdy pisze o tym jak z Jose wszyscy byli rodziną, jak to zespol niejest zżyty z Grantem - wczoraj zaprzeczyli tym "sztucznym" stwierdzeniom....magiczne kolo po meczu...a w nim Avram pocieszający Drużyne....przez duże D....nawet Roman popisal sie poczuciem humoru.....wielu jest "kibicow" Chelsea od czasow Romana.....ja jestem wiernym kibicem odkąd zacząłem przygode kibica ;] czasy wielkiego Zoli, Petita, Di Matteo, Deschampa czy Zendena - ijestem dumny z tego ze jestem kibicem Chelsea....szukając pozytywów wczorajszej porażki....doszlem do wniosku iż może to i lepiej....bo nic tak niełączy jak porażka...
|
|
| Autor: Ebos
| 2008-05-22 22:41:46
|
| Mecz finałowy i emocje na najwyższym poziomie, Manchester i Chelsea to znakomite i bardzo wyrównane zespoły, a wczorajsze rozstrzygnięcie było loterią. Szkoda mi Chelsea, bo naprawdę mieli dużego pecha. Drogba został wyraźnie sprowokowany i zgadzam się z Sawu, że gdyby sędzia nie wyrzuciłby go z boiska to niszczący DIDIER zamieniłby karnego na bramkę. Terry niestety się poślizgnął i to zdecydowało. Co do Cristiano Ronaldo to zawsze chce przekozaczyć i śmiem twierdzić, że do wykonywania rzutów karnych nie powinien się pchać. Najbardziej przykre jest to, że tak wielką drużynę jak Chelsea prowadzi człowiek, który się kompletnie do tego nie nadaje - swoją drogą to cud, że Grant wczoraj podczas meczu nie zasnął jak to było w półfinale. Wielka szkoda, że Chelsea nie trenuje już Jose Mourinho, bo Grant mógłby mu co najwyżej buty czyścić. Mam nadzieję, że PAN NIKT szybko zniknie ze Stamford Bridge i piłkarze z londyńskiego klubu będą mieli lepszego trenera na miarę tej drużyny. A Adriano88 nie wie co pisze i tyle w temacie.
|
|
| Autor: Blacha
| 2008-05-22 21:19:48
|
| Moim zdaniem to Chelsea zasłuzyła na zwycienstwo;)
Tragiczna murawa ,słupek ,poprzeczka.Zero szczescia;((
Popieram Avrama Granta..wielki człowiek:)
|
|
| Autor: Denio
| 2008-05-22 21:01:28
|
| Według mnie mecz był ciekawy ale prowokacja Vidica zdenerwowała Drogbę, ktory pozneij wyleciel z boiska za czerwoną kartkę a więc Roman Abr. Powinien szukać już zastępstwa za Granata
|
|
| Autor: Cris Ronaldo
| 2008-05-22 20:51:01
|
| b.staniszek ja także nie jestem zadowolony ze sposobu zarządzania klubem , ale popatrz gdyby nie on to najprawdopodobniej niw zdobylibysmy 2 tytułów z rzedu , wedlug mnie wystarczyło by dać wolną rękę trenerowi , aby on mógł decydować kogo kupic , gdzie kogo wystawić ,a Abramovich powiniene być tylko od tzw spraw papierkowych i brzydko mówiać wykładaniu pieniedzy.
|
|
| Autor: batman015
| 2008-05-22 19:45:46
|
|
| wieczór paradoksów! :)
urok piłki nożnej, jak wiemy polega na tym, że nie zawsze wygrywa lepszy.
Man Utd nie był gorszy i wygrał, a Chelsea też... nie była gorsza i przegrała.
A może wygrała?
Bo Avram Grant, człowiek skreślony od początku, nienawidzony przez wszytkich, wyśmiewany, wczoraj wspierał Terrego. Drogba zerkał na swojego trenera (podczas meczu), czekając na instrukcje. Ballack, kreator gry wrócił do całkiem niezłej formy, dzięki... Grantowi.
Chelsea (nie ujmując Manchesterowi) przegrała w totalnie pechowy sposób, a jednak zdobyli coś bardzo cennego: Szacunek, poważanie i uznanie...
Dla The Blues owacje na stojąco. Dawno nie było mi tak szkoda przegranych a jedyna osoba, która powinna odejść z Chelsea to... Romek.
co do Manchesteru, team spirit w pełni, Ronaldo zamknął usta swoim 'haters'. Nie mogę znaleźć odpowiedniego epitetu, który wyraziłby wielkośc Fergusona.
P.S.
Ronaldo powinien odejść! Nie powtórzy tak świetnego sezonu, przynajmniej nie teraz. Pobije rekordy transferowe, doświadczy czegoś nowego, a na dodatek, ma ok 2 - 3 sezonów do osiagniecia najlepszego wieku pomocnika :P on będzie dzielił i mnożył w przyszłości.
|
|
| Autor: b.staniaszek
| 2008-05-22 19:36:23
|
|
| Denerwuje mnie gadanina typu Chelsea nie ma trenera. G**** prawda ma i to bardzo dobrego. Avram Grant udowodnił ze jest wspaniałym trenerem przejął zespół pełen gwiazd, po tym jak opuścił ich człowiek który dał niektórym piłkarza Chelsea nowe życie szanse na prawdziwa karierę zwycięstwa poważanie i przygodę z reprezentacja. Można powiedzieć nawet ze Grant przejął zespół zdruzgotany moralnie, gdzie większa cześć pragnęła odejść, przejął zespół który był prowadzony przez znakomitego stratega piłkarskiego a także zarówno genialnie sprzedającą się osobę medialną. Przejął ludzi którzy byli w stanie iść w ogień za swoim mentorem Murinho. Grant się nie poddał wałczył do ostatniej kolejki o mistrzostwo Anglii wszedł do Finału LM (co nie udało się genialnemu Murinho) i tam jego zespół wałczył jak lew. Może na początku wszyscy byli sparaliżowani stawka łącznie z Avramem ale czy można im mieć to za złe ? To był ich pierwszy finał LM (pierwszy w historii Chelsea) tworzyli historie jakże piękna i dramatyczna. Stwierdzenie Chelsea przegrała w szatni z całym szacunkiem jest niepoprawne. Czy to czasami nie po przerwie piłkarze Granta zaczęli grac lepiej niż MU które ma na ławce trenerskiej geniusza tkwiącego w futbolu 20 lat ? Jak myślicie co wpłynęło na to ze zaczęli grac lepiej ? Oczywiście puściła trema, strach, ale wg mnie to właśnie te 15 min w szatni było dla nich zbawienne i gdyby nie "przeznaczenie" to oni by wznieśli trofeum do góry w geście triumfu. Uwierzcie mi Chelsea na ławce ma trenera dobrego, powiedziałbym wybitnego lecz na to miano trzeba sobie zasłużyć trofeami, a jestem pewien ze jeżeli Grant dostanie jeszcze szanse w jakiejś europejskiej drużynie (najlepiej poza wyspami) pokaże swoja wartość.
|
|
| Autor: Adriano88
| 2008-05-22 19:28:18
|
| mam mieszane uczucia co do finału z jednej strony menchester zasłużył na zwycięstwo ale z drugiej chelsea też na niego zasłużyła/ trzeba pogratuloać united, a the blues? oj szkoda ich, szkoda, może w następnym sezonie, poczekamy zobaczymy;p
|
|
| Autor: Beattie
| 2008-05-22 18:55:16
|
| Kolejny dobry felieton... Szczerze mówiąc co do tego meczu, troszke mi szkoda Chelsea... (oprócz Ballacka :)) Hmm, z jednej strony The Blues grało lepiej podczas 90 minut, chociaż na początku to ManU narzucało tempo gry, to w drugiej połowie nie mieli za dużo do powiedzenia, co świadczy o pechowym słupku i poprzeczce w wykonaniu zawodników Czelsi. Dogrywka... jak dla mnie nic ciekawego, widocznie zawodnicy czekali już na karne... no i wreszcie "jedenastki" ... CR za pewny siebie, przeliczył się... Terry - pokazał, że jest typowym zawodnikiem o "Niebieskim sercu" jak powiedział Szpakowski :) .. Niestety, poślizgnął sie i strzelił w słupek... Anelka, hmm... co tu dużo mówić, chłopak był bardzo niepewny, ale nie ma co sie dziwić to był finał LM... VDS skupiony, broni.. ManU wygrywa! Co tu dużo pisać... KARNE TO LOTERIA... wygrała drużyna, która była lepiej przygotowana psychicznie w tym przypadku byli to podopieczni Fergiego...
|
|
| Autor: derbin
| 2008-05-22 18:40:23
|
| Jako ,że jestem kibicem Chelsea , po trudnym ochłonieciu próbowałem spojrzeć na mecz obiektywnie.Ok 1 połowa słaba , drugo to ewidentna wyższość Chelsea , słupek Drogby , dobre okazje , podobnie dogrywka , poprzeczka Lampsa i na pewno gydby Frankie strzelił gola nie doszło by do kolejnej sytuacji ,kiedy to Terry wybijał piłke z pustej bramki. Nie bede szukjał usprawiedliwenia w sedziach , tak jak to robi większość kibiców CFC , pretensje możemy mieć tylko do siebie , ale w niektórych patrząc na poczynania sędziów to nie wiedziałem czy oglądałem mecz polskiej B klasy czy finał Ligi Mistrzów, kilka rogów niepodyktowanych po akcjach Joe Cole'a ,który w tym meczu wyróżniał się walecznością i duchem walki . Natomiast kiedy Ronaldo szarżował lewą flanką i niefortunnie uderzył , sedzie automatycznie wskazał na róg(rzekomy blok Joe Cole'a).No i w końcu ostatnia sytuacji z dogrywki , czerwona kartka dla Drogby, ok- Didier zachował się nie fair ,ale w takim razie co jeszcze na boisku robił Tevez,który po chamsku i na pewno bardziej brutalnie niż Drogba łokciem potraktował bodajże Make.To on i Vidić był głownym prowokatorem.Tak jak w felietonie pisze , najprawdopodobniej Didier strzelił by karnego a to mogło być kluczowe , ale niestety do karnego podszedł Terry,który nie fortunnie się poslizgnął poślizgnął, karny Anelki k a t a s t r o f a , strzelił tak jak w każdym podręczniku pisze aby karnego nie strzelać , bardziej w środek niż w bok i na wysokości łokcia bramkarza.Malouda powinien zejść o wiele wcześniej , gdyż opornie wychodził mu taki wydawało by się banałjak przyjęcia piłki ale cóz! Niestety ktoś w końcu musiał wygrać , padło na ManU i szczerze mu gratuluje i czekam na następny sezon, który na pewno bedzie nie mniej interesujący i emocjonujący !
|
|
| Autor: batman015
| 2008-05-22 18:15:22
|
|
| moze i tak ale dzięki temu meczowi staniemy sie silniejsi i mam nadzieje ze za rok to my zgarniemy dublet o ile będziemy miec trenera ktory ma zdolnosci takie jak Mourinho...CFC 4EVER
|
|
| Autor: ŁęczekCFC
| 2008-05-22 18:11:51
|
| przepraszam ale skąd ty możesz wiedzieć jak Chelsea przegrała mecz? Skąd wiesz jak Grant zachowywał się w szatni? Ten temat mozna byłoby trochę lepiej rozwinąć, a felieton za bardzo subiektywny
|
|
| Autor: stefek297
| 2008-05-22 18:06:08
|
| fajny felieton! fajnie się czyta i daje dużo do myślenia :P
|
|
| Autor: Rio
| 2008-05-22 17:51:46
|
|
|
|
|
Strona Transfery.info nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, zachowując jednocześnie prawo do ich usuwania w przypadku użycia przez komentującego określeń powszechnie uznawanych za wulgarne, bądź obraźliwe.
|
|
|
|