| Ptaszek wyfrunie?
|
| 2007-12-18 21:45:19
|
Autobus z napisem Amica jedzie na mecz. W środku piłkarze, kierowca, no i Fryzjer – Ryszard F. Czerwone światło – hamulec. Stoimy. F. obraca głowę. W samochodzie obok – kilku wyrostków. Jeden z nich wykonuje obraźliwy gest ( z niemal stuprocentową pewnością można stwierdzić, że był to środkowy palec). Fryzjer się wścieka. Nakazuje kierowcy gonić (światła musiały już się zmienić) samochód z młodziakami. Pogoń trwa godzinę. Dojeżdżają do rozjazdu Szczecin – Świnoujście – wreszcie F. dopina swego. Dopada do samochodu z kilkoma chłopakami. Co dalej? Wskakuje na maskę (drzwi zostały wcześniej zamknięte od wewnątrz) i zaczyna jatkę. Jeszcze chwila i biją się wszyscy… piłkarze, wyrostki, no i oczywiście F.
Inna historia. Spotkanie w warszawskiej restauracji. F. bryluje – zabawia każdego, wypytuje o życie prywatne. Wszystko po to, by w przyszłości mieć na innych haki. Ni stąd, ni zowąd wyjmuje najnowszy model telefonu komórkowego i dzwoni. Cześć- -cześć. Wszystko ładnie-pięknie; rozmowa się toczy. Nagle – F. eksploduje. „Co kurwa? O jedną rzecz cię prosiłem! O jedną kurwą rzecz. Masz przejebane. Nasyłam na ciebie NIK.” - tak się zabawiał Fryzjer. I tak niszczył ludzi.
Te dwie historie (prawdziwe!) z życia wzięte pokazuję tylko pewien rys, jaki tak naprawdę jest Ryszard F. Że handlował meczami i oszukiwał setki tysięcy kibiców wiedzą wszyscy. Że jest prostakiem i wyrachowanym zimnym draniem (za lekkie słowo – wiem, on do każdego mówił per „chuju”) wiedzą wszyscy. Dziś – jak donosi Gazeta Wyborcza – po krótkim jak na takiego człowieka pobycie w więzieniu (F. siedział od czerwca 2006) okazuje się, że ten przebrzydły nicpoń (znów za łagodnie) może wyjść na wolność. Wystarczy, że złoży parę zeznań, przyzna się częściowo do winy, otrzyma dobrą opinię od pilnujących go policjantów i już – fru. Ptaszek wyfrunie.
To nic, że postawiono mu milion zarzutów, z których żaden adwokat go nie wybroni. I to nic, że najcięższym jest kierowanie grupą przestępczą (grozi za to 10 lat odsiadki). Sam fakt, że komuś może przyjść do głowy pomysł wypuszczenia na wolność tego trutnia jest kuriozalny. A jeśli sąd - uznając, że nie istnieje możliwość mataczenia (śmiech)- przyzna Fryzjerowi prawo do opuszczenia aresztu to będziemy mogli mówić o skandalu. Nieprzeciętnym.
A jak wygląda sprawiedliwość w innych krajach? W takich na przykład Stanach, by popaść w konflikt z wymiarem sprawiedliwości nie trzeba kupczyć meczami, nie trzeba też wskakiwać na maski samochodów ani nawet wszczynać bójki. Wystarczy, chodząc do 5 klasy szkoły podstawowej, wyjąć z plecaka nóż i chcieć pokroić mięso. Taka sytuacja przytrafiła się pewnej dziewczynce, która teraz po przesłuchaniu przez szeryfa i pobycie na policyjnej izbie dziecka odpowie za posiadanie broni. Ciekawe, czy jeśli przyzna się częściowo (powie np. że miała nóż, ale był on tępy i nie można go uznać za broń) pani dyrektor szkoły, do której uczęszcza młoda Amerykana złagodzi karę 10 dni zawieszenia w prawach ucznia?
Łukasz Sawala
PS. Przywołane historie z Fryzjerem w roli głównej opracowałem na podstawie archiwalnych numerów "Dziennika".
|
| Dodał: sawu
|
|
|
Komentarze:
| jejku ale polemika sie tu rozwinela ;P
|
|
| Autor: Neeo89
| 2007-12-20 22:24:05
|
| Koniec. Marcos przestań pisać wciąż to samo. Ponad to w większości piszesz nie na temat - pisząc ten felieton nie chciałem prowokować dyskusji na temat np. piractwa. Przypominam, że jest to strona traktująca o piłce nożnej. Każdy następny komentarz nie dotyczący spraw piłkarskich będzie skasowany. Pozdrawiam i zapraszam do lektury następnych felietonów.
|
|
| Autor: sawu
| 2007-12-20 21:38:35
|
| Marcos - już nie będę odpisywał na temat piractwa, kopiowania bo to jest strona o piłce nożnej i nie ma sensu tego dalej ciągnąć. Wszystko co miałem do powiedzenia na ten temat powiedziałem. Jeśli chodzi o Twój pogląd na temat Fryzjera to rzeczywiście jest on klarowny i prosty - uważasz, że nie zrobił on w zasadzie nic złego, bo prawie każdy jest oszustem takim jak on. I TU NIESTETY SIĘ MYLISZ !
|
|
| Autor: Blacha
| 2007-12-20 21:37:37
|
|
| Pusty smiech mnie ogarnia jak czytam takie głupoty.
Po pierwsze primo uczepil sie Pan tej muzyki mp3 i filmow bo to chyba Pana jedyne miejsce zaczepienia, ale OK juz przyznalem wczesniej ze jest to praktycznie nie scigane bo prawo jest zle skonstruowane i nie jednoznaczne w tej kwestii.
ALE PISZE PAN ROWNIEZ BZDURY NA TEMAT OPROGRAMOWANIA. NIC NIE USPRAWIEDLIWIA UZYWANIA NIELEGALNEGO OPROGRAMOWANIA I GIER.
"Kodeks karny zrównuje uzyskiwanie i instalowanie nielegalnego oprogramowania z pojęciem kradzieży. W efekcie osoba, która bez upoważnienia wynikającego z umowy (np. licencyjnej) uzyskuje cudzy program w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, podlega karze od 3 miesięcy do 5 lat pozbawienia wolności." Takze Panie Blacha, wszyscy którzy maja nielegalnego chocby jednego windowsa to ZLODZIEJE!
PS. I jeszcze jedno a propo tych mp3 i filmow, Pan mysli ze w Polsce to ludzie tylko sciagaja to na wlasny uzytek? Prosze zajrzec na torrenty czy inne sieci, przeciez to Polacy w dużej mierze udostępniają, więc suma sumarum rowniez w tym aspekcie lamia prawo.
PS2. Do Fryzjera juz sie wielokrotnie odnioslem, poczytaj moje poprzednie posty to zobaczysz ze moj poglada na Fryzjera jest klarowny i prosty.
|
|
| Autor: Marc0s
| 2007-12-20 21:14:03
|
| Marcosie - nie ma o czym mówić, ustawa o prawach autorskich mówi to co przytoczyłem poniżej i to jest właśnie PRAWO, możesz sobie myśleć co chcesz, nikt Ci przecież tego nie zabroni, ale te 95% to nie są oszuści ani złodzieje bo zaznaczam ponownie, że większość z tych 95% nie rozpowszechnia nielegalnych kopii i nie czerpie z tego żadnych korzyści, a jedynie pobiera i słucha muzyki dla siebie we własnym domu (można ewentualnie nazywać oszustami tych, którzy handlują nielegalnymi płytami z Windowsami itp.)! Widzę, że nie odniosłeś się do Ryszarda F. - czyżbyś zwątpił w jego małą szkodliwość społeczną ??? Chyba uświadomiłem Ci poniżej, że na jego podłych i chamskich przekrętach nie ucierpiała tylko polska piłka, ale coś zdecydowanie ważniejszego - POLSCY KIBICE. Trzeba mieć nadzieję, że ten człowiek usłyszy surowy wyrok (na który zasłużył) i na długo polska piłka uwolni się od niego. Wyrażam też głęboką nadzieję, że kiedyś do Ryszarda F. dołączą skorumpowani działacze PZPN - z prezesem w pierwszej kolejności. Tego co się dzieje w PZPN-ie nie sposób opisać, bo by nie starczyło miejsca.
PS. Widocznie nie wiesz, ale Otylia wcale nie jest świętą krową, bo także dostała wyrok w zawieszeniu i prawo ją jak widzisz objęło "Sąd Rejonowy w Płońsku skazał Otylię Jędrzejczak, oskarżoną o nieumyślne spowodowanie wypadku na 9 miesięcy ograniczenia wolności w zawieszeniu i prace na cele społeczne w wymiarze 30 godzin miesięcznie".
|
|
| Autor: Blacha
| 2007-12-20 20:13:13
|
|
| Panie Blacha, czy fakt ze zdecydowana wiekszsoc Polakow przeklina nie pozwala mi nazywac ich wulgarnymi osobami? Panie Blacha, nie badz Pan smieszny, to ze 95% kradnie albo oszukuje (jak zwał tak zwał, ale uzywanie nielegalnego oprogramowania czy gier jest NIELEGALNE) nie znaczy ze jest to w porzadku. Gdyby wiekszosc Polakow chodzilo z bronia i zabijalo innych ludzi to tez by Pan uwazal ze to jest w porzadku tylko dlatego ze tak robilaby wiekszosc? Jezeli rzeczywiscie jest tak jak Pan mowi ze tylko 5% uzywa oryginalow, to to jednoznacznie oznacze ze pozostale 95% uzywajacych jest OSZUSTAMI. TAKIE JEST PRAWO. Nie egzekwowane bo nie egzekwowane, ale takie jest prawo (i to zarowno ustawowe jak i moralne). NIE ODNIOSL SIE PAN NIESTETY ROWNIEZ DO faktu, ze w Polsce mozna kupic filmy, gry, oprogramowanie za bardzo male pieniadze np. dolaczane do czasopism (poza tym mozna uzywac freeware czyli udostepnionych za darmo rzeczy). Przeciez te 95% OSZUSTOW nie musi uzywac windowsa jezeli ich go na niego nie stac, tak samo jak nie musi jezdzic ferrari jezeli ich na nie nie stac. FILM na DVD, WINDOWS itp itd, to taki sam towar jak FERRARI, ktos to produkuje zeby sprzedac za takie pieniadze jakie sobie ustali. Skoro microsoft chce powiedzmy 500 zl za swoj system to Ci ktorych nie stac go nie kupuja! Tak jest w normlanych krajach, a ze Polsce tak nie jest to tylko potwierdza to moja teze: ze wiekszosc z nas to cwaniaki.
Aa i jeszcze odnosnie Pani Otylii J. Dzisiaj podano w serwisach informacyjnych ze: "Na rok więzienia w zawieszeniu na trzy lata częstochowski sąd skazał żonę Arkadiusza Gołasia", a wiec WIEZIENIE, tak samo byloby gdyby to np. Pan zabił swojego pasazera (rowniez trafilby Pan do wiezenia), ale jak widac Otylii J. to prawo nie objelo - swieta krowa.
PS NIGDY NIE NAPISALEM ZE PIRACI POWINNI SIEDZIEC PREDZEJ NIZ FRYZJER. STWIERDZILEM JEDYNIE, ZE OSZUST NIE POWINIEN RZADAC DLA INNEGO OSZUSTA WIEZIENIA BO TO HIPOKRYZJA.
|
|
| Autor: Marc0s
| 2007-12-20 19:28:44
|
| Marcos - naucz się czytać ze zrozumieniem. Po pierwsze - nie napisałem, że kopiowanie płyt i ROZPOWSZECHNIANIE nielegalnego oprogramowania, muzyki, filmów, gier, w celu odniesienia korzyści majątkowych (to się rozumie pod pojęciem PIRACTWA) jest legalne i że to popieram, tylko że na użytek własny (bez rozpowszechniania i sprzedawania) można ściągać mp3 i filmy z internetu (odsyłam tutaj do art. 23 ustawy o prawach autorskich – to wszystko wyjaśnia). Po drugie - w przypadku gier czy oprogramowania typu Windows widocznie źle rozumiesz, bo nie twierdze, że powinno być rozdawane ono za darmo ani nie za 50 groszy. O 50 groszach czy 1 zł pisałem tylko i wyłącznie w odniesieniu do pojedynczej mp3, a jak widać system ten sprawdza się w Stanach Zjednoczonych skoro artyści się na to tam godzą i są zadowoleni, że ludzie słuchają ich muzyki i prawie każdy ma do niej dostęp. Tobie jest żal autorów, a prawda jest taka, że poniekąd sami są sobie winni, windując ceny w celu uzyskania maksymalnych zysków. Gdyby nie byli tak zachłanni na pieniądze i zgadzali się na „system amerykański” nie musieliby rezygnować z działalności twórczej, a problem piractwa zdecydowanie nie byłby już tak poważny. Podkreślę jeszcze raz, to że w Polsce jedynie 5% ludzi kupuje oryginały o czymś świadczy i nie możesz nazywać pozostałych 95% oszustami, piratami itp. Wracając do Fryzjera to nie mogę zrozumieć, dlaczego uważasz, że nie dopuścił on się czynów godnych surowej kary (wnioskuje to na tej podstawie tego co napisałeś, że Otylia (mistrzyni sportu) czy nawet piraci powinni prędzej siedzieć niż Ryszard F.). Człowieku zastanów się ile ten koleś złego zrobił nie tylko dla polskiej piłki ale także dla kibiców. Ludzie chodzili na mecze, tracili pieniądze na wejściówki, kibicowali swoim drużynom, wkładali w to serce i nie mieli pojęcia, że ich drużyna musi przegrać bo mecz jest z góry ustawiony przez tego cwaniaczka. W innych poważnych ligach europejskich do nie do pomyślenia. Zresztą co tu dużo mówić, w tym procederze brało udział wielu złodziei, połowa PZPN to skorumpowani działacze, których bardzo ciężko odsunąć od stołków i postawić im zarzuty (ale co tam, przecież jak twierdzisz polska piłka nie jest taka ważna – tylko powiedz to prawdziwym kibicom z krwi i kości, którzy chcieliby żeby mecze ich drużyn rozgrywane były uczciwie, w pozytywnej atmosferze, żeby wszystko oparte było na zasadach fair-play i w końcu żeby zwyciężał duch futbolu a nie korupcja.
|
|
| Autor: Blacha
| 2007-12-20 17:06:39
|
|
| Skoro wie Pan ze praktycznie nie jest w Polsce karane sciaganie to pewnie wie Pan rowniez ze wynika to glownie z nie jasnych przepisow i zle skonstruowanego prawa. Dla Pana wyrachowanym przestepstwem jest oszukiwanie w futbolu, ale prosze mi wierzyc polska piłka to nie jest rzecz najwazniejsza na swiecie (rzeklbym nawet ze jest to jedna z ostatnich rzeczy w hierarchi wartosci), i za wieksze oszustwo uwazam nie respektowanie praw autorskich. Setki autorow ponosi ogromne straty (wielu z nich rezygnuje z dzialanosci tworczej wlasnie z powodu nie oplacalnosci) w zwiazku z piractwem, a fakt ze w Polsce sie nie walczy tak jak sie walczyc powinno z tym procederem jest skandalem. Pan twiedzi ze plyty sa za drogie... Zaraz zaraz, prosze zajrzec do kiosku, ile kosztuja czasopisma z dolaczanymi filmami, grami czy muzyka? 5 zł? 10 zł? 20 zł? Czy to jest duzo?
Zaraz Pan powie pewnie, ze to sa stare filmy czy programy, ale zaraz czy skoro nie zarabiam wystarczajaco duzo zeby kupic sobie drogi samochod np. ferrari to moge go ukrasc komus? NIE! Jezdze tym na co mnie stac.
Jak kogos nie stac na fiml na DVD za 50 zł to niech kupuje filmy za 5zł. Tak jak mowilem OSZUSTWO TO OSZUSTWO. Swoja droga skoro jest Pan tak pewien ze mozna posiadac nielegalne mp3 i filmy to prosze zaprosic policje do siebie na inspekcje, przekonamy sie czym t osie skonczy.
PS. Nie odsniosl sie Pan rowniez do posiadaczy windowsa (to nie jest ani film ani mp3) czy gier. Rozumiem ze tu tez popiera Pan piratow bo gry czy oprogramowanie powinny byc rozdawane za darmo (ewentualnie za 50 groszy) ... Naprawde zaluje, ze to nie ludzie Panskiego pokroju rzadza naszym krajem, mielibysmy wszytko za grosze bo w koncu kazdy Polak "chce sobie sprawic troche przyjemnosci".
|
|
| Autor: Marc0s
| 2007-12-20 15:29:10
|
| Marcos - nie można porównywać ściągania sobie muzyki czy filmów z internetu (dodam, że na własny użytek domowy prawo na to zezwala i nie jest to karane) do poważnych przestępstw jakie popełniał Fryzjer. To tak samo jakbyś porównał zakłócanie ciszy nocnej do gwałtu czy zabójstwa. Zgadzam się z tym, że trudno znaleźć Polaka, który kupowałby oryginalne płyty z oprogramowaniem, muzyką czy filmami (ok. 5% rodaków kupuje oryginały) zamiast ściągać to z sieci. Ale czy nie przyszło Ci na myśl, że ludzie to robią ponieważ są chcą sobie sprawić trochę przyjemności a po prostu oryginalne płyty są w Polsce za drogie i wiele osób nie może pozwolić sobie na zakup ich w sklepie? Sądzę, że takich ludzi nie możesz nazywać oszustami czy cwaniakami i porównywać ich do wyrachowanego bandziora Fryzjera. Z pewnością byłoby inaczej, gdyby w Polsce płyty były tańsze, wtedy popyt na nie by wzrósł i ludzie nie musieli by ściągać wszystkiego z internetu. Niestety polscy artyści patrzą tylko jak napchać sobie portfele - więc potem niech się nie dziwią, że jest jak jest i prawie nikt ich płyt nie kupuje. W USA jest tak, że piosenkarze umieszczają swoją muzykę w internecie, a opłata za jeden ściągnięty utwór wynosi ok. 1$. To zupełnie inna sytuacja i uważam, że w Polsce też tak powinno być. Każdy by płacił przypuśćmy 1 zł za utwór czy 50 groszy i nie musiałby kupować płyty za 50 zł. Takie rozwiązanie byłoby korzystne i dla Polaków i dla artystów, gdyż prawdopodobnie zarabiali by więcej na takim czymś niż na tych kilku tysiącach płyt, które sprzedadzą. Tak więc podkreślam, to że ktoś ściąga sobie mp3 z sieci nie robi z niego od razu kryminalisty, którym niewątpliwie jest Fryzjer. Nie można traktować tego w kategoriach oszustwa czy złodziejstwa. Nie ma wątpliwości - Ryszard F. powinien na długo zabawić w więzieniu.
|
|
| Autor: Blacha
| 2007-12-20 11:08:01
|
|
| "Rycha znali i lubili wszyscy. Nikt nigdy w święta nie zapomniał zadzwonić do niego z życzeniami. A ile śmiechu z nim było? Ubaw po pachy! Kiedyś zaproszono mnie na kolację w Poznaniu. Był prezes pierwszoligowego klubu, trener, działacz sędziowski (Grzegorz K. - zapuszkowany), wspomniany "Fryzjer", a nawet dyrektor szpitala i przedstawiciel policji. Oto w takim gronie Rychu zwrócił się do kelnerki: " Co jest mniejsze niż piczka komarzycy?" Kelnerka, lekko zszokowana, odparła, że nie wie. " Ch... komara, bo musi w nią wejść!" - rubasznie odparł "Fryzjer" i śmiał się, a wraz z nim inni. W piłce działają głównie prości ludzie. "
Ze Stanowskiego cytat :D
|
|
| Autor: deerhunter
| 2007-12-19 23:22:24
|
| bardzo sdobery felieton :) Przyznam że tych historii to jeszze nie znałem :)
|
|
| Autor: Grosio
| 2007-12-19 22:28:30
|
|
| Czyli rozumiem, Panie Blacha, 1) Nigdy nie lamiesz ustawy o prawach autorskich, uzywasz jedynie oryginalnego oprogramowania, filmy ogladasz jedynie w kinie (tudziez na zakupionych krazkach DVD), muzyka tez zakupiona (ewentualnie sam Pan komponujesz sobie utwory) 2) Nigdy nie przeszlo Panu rowniez przez mysl zeby dac w lape policji za dowolne przekroczenie przepisow na drodze. Oczywiscie nigdy tez nie zdarzylo sie obrazic funkcjonariusz na sluzbie (nawet w myslach). Bo w koncu obraza funkcjonariusza na sluzbie to jak obraza Panstwa.
3) Nie klamie Pan tez nigdy (chocby przez ujawnienie prawdy mial ucierpiec Pan, badz Pana bliscy) i ogolnie jest Pan chodzacym przykladem kulturalnego czlowieka, ktorego brzydza ludzie ktorzy nie kasuja biletow, ktorzy nie placa za parkingi w parkometrach.
Zapewne w panskim otoczeniu nie widzi Pan rowniez nikogo kto by przykladowe powyzsze rzeczy robil. No coz wyglada na to, ze mamy w Polsce raj. Zadnych oszustow czy cwaniakow. Eldorado! Ciekawi mnie tylko jedna rzecz: w Polsce dokonano zakupu X plyt z systemem windows, dokonano rowniez wzglednie bardzo malo zakupow muzyki czy nawet filmow, a okazuje sie ze windowsa ma 100 X ludzi, a ogromne kolekcje mp3 czy filmow sa na porzadku dziennym. TO SKAD PANA ZDANIEM SIE TO BIERZE? CUDOWNE ROZMNOZENIE? CZY MOZE RACZEJ EWIDENTNE OSZUSTWO?! Skala tego zjawiska w Polsce jest liczona w MILIARDACH, to co zrobil fryzjer to przy tym kropla.
Pan Panie Blacha bedac anonimowym w sieci mozesz twierdzic ze jestes czysty jak lza. OK! Moze tak i jest, nie mnie to oceniac. Ale zareczam Panu ze zdecydowana wiekszosc z Polakow nie jest czysta jak lza. Nawet podejrzewam, ze setki Polakow oszukalo w rozny sposob (np. po przez nielegalne mp3 czy filmy) na o wiele wieksze sumy niz zarobil Fryzjer. Takze Panie Blacha, bardzo sie ciesze ze Panu sie powodzi i zyje Pan uczciwie, mozliwe ze w panskim burzujskim otoczeniu sa sami uczciwi ludzie. Naprawde sie z tego powodu ciesze. Ale Polska jest duza, i problem wszelakiego cwaniactwa szeroki.
|
|
| Autor: Marc0s
| 2007-12-19 22:24:19
|
| Marcos, chyba sam nie wiesz co piszesz. Epitety, którymi się posłużyłem w odniesieniu do Fryzjera są jak najbardziej adekwatne do tego, jakim jest człowiekiem. Nie wiem, może Ty naginasz prawo jak tylko się da - skoro tak piszesz, ale powinieneś wiedzieć, że nie każdy (a ni nie prawie każdy) jest taki. Można mieć możliwości i różne kontakty ale nie trzeba od razu wykorzystywać ich do osiągania własnych korzyści kosztem poważnego naruszania norm prawnych i moralnych. Ponadto piszesz, że praktycznie każdy jest oszustem i złodziejem, ale tak nie jest. Sorry, ale ja nie robie takich przewałów jak Fryzjer i nigdy nie robiłem, więc jakim prawem, nie znając mnie ani Pana Sawali, wydajesz takie opinie - że cwaniak nie ma prawa żądać dla innego cwaniaka więzienia. Każdy ma prawo do własnego zdania i własnych sądów i nie zabronisz nam oceniać Fryzjera - tym bardziej, iż dowody jego winy są niepodważalne. Zresztą dzisiaj przyznał się do przekrętów. Resztę niech oceni niezależny sąd.
|
|
| Autor: Blacha
| 2007-12-19 21:32:35
|
|
| tekst niezły, ale mi brakuje tutaj jednej sytuacji, o której Stanowski też pisał :D
|
|
| Autor: deerhunter
| 2007-12-19 20:43:16
|
|
| Pan kolego Blacha rowniez nie grzeszy kultura, co mozemy wywnioskowac z epitetow jakimi obrzuca Pan Fryzjera. Uwaza Pan, ze powinien gnic w wiezieniu przez dlugie lata bo jest oszustem, zlodziejem i chamem? A kto nim nie jest?
To jest przeciez od zamierzchlych czasow nasza polska mentalnosc, kazdy z nas (no dobra moze nie kazDy, ale wiekszosc) stara sie naginac prawo gdzie sie da. Kazdy z nas gdy widzi okazje na zarobienie latwych pieniedzy to ja sprobuje wykorzystac, i w koncu kazdy z nas gdy ma wladze to ja wykorzystuje.
Roznimy sie tylko mozliwosciami. Jedni maja duze mozliwosci jak wlasnie Fryzjer, podobnie zreszta jak liczni pracodawcy, ktorzy wykorzystuja swoich pracownikow, a gdy pracownicy odmowia wykonywania pewnych zadan to pracodawca moze go wyrzucic i zrobic mu taka "reklame" w jego aktach, ze zaden pozniej inny duzy pracodawca nie bedzie chcial go zatrudnic.
Jak juz wspomnialem wiekszosc z nas nagina wszelkie ogolno przyjete normy i prawa. Ci wazniejsi robia to na wieksza skale, ale takze ludzie klasy sredniej wielokrotnie oszukuja czy cwaniakuja, codziennie w Polsce tysiace spraw sie zalatwia po znajomosci czy za pomoca pliku banknotow. Pan Sawala i Pan Panie Blacha kierujecie sie najwidoczniej maksyma: Jak Kali ukrasc krowe to dobrze, ale jak Kalemu ukrasc krowe to zle. HIPOKRYZJA.
PS. JESZCZE RAZ ZAZNACZE ZE NIE JESTEM ZADOWOLONY ZE FRYZJER WYJDZIE, ALE ROWNOCZESNIE NIE LUBIE SYTUACJI GDY LUDZIE PROBUJA ZA WSZELKA CENE UTRZYMAC JAKAS OBCA SOBIE OSOBE W WIEZIENIU, POMIMO ZE NIEJEDEN Z NICH SAM NIE JEST CZYSTY JAK LZA. SKALA MOZE INNA, ALE OSZUST TO OSZUST, A CWANIAK TO CWANIAK, I NIE WAZNE CZY OSZUKAL NA MILION CZY NA 500 ZL. JAK DLA MNIE KTOS KTO JEST CWANIAKIEM NIE MA PRAWA ZADAC DLA INNEGO CWANIAKA WIEZIENIA.
Jeszcze raz podkreslam, zebym nie zostal zle zrozumiany: nie obchodzi mnie Fryzjer i jemu podobni, to co postanowi Sad bedzie dla mnie sluszne. A calosc mojego postu, ma za zadanie uzmyslowic jedynie, ze my zwykli ludzie nie powinnimy bawic sie w sedziow i probowac oceniac publicznie czy Fryzjer powiniene siedziec czy nie, bo tak jak wspomnialem wiekszosc z nas nie ma takiego prawa moralnego.
|
|
| Autor: Marc0s
| 2007-12-19 14:37:45
|
| ok
|
|
| Autor: Beattie
| 2007-12-19 14:10:22
|
| ale kolega - Marcos co ty piszesz, taki ktoś jak Fryzjer powinien siedzieć i to długo, nie za to, że przeklina a za to, że jest jeb.nym oszustem, złodziejem i skorumpowanym chamem. Tak jak pisze Łukasz to nie do pomyślenia, żeby taki koleś przebywał na wolności. I to, że piszesz, że są gorsze przypadki przestępstw jest oczywiste, ale porównywanie Otylii (ona już swoje przeżyła tracąc brata i do końca życia będzie musiała z tym żyć) do jakiegoś zwykłego cwaniaczka, który niszczył ludzi, oszukiwał i brał w łapę nieprawdopodobne siano jest na prawdę nie na miejscu. I jeszcze piszesz, że Otylia powinna być w pace prędzej niż Fryzjer. Swoją drogą, tylko w Polsce może dochodzić do takich sytuacji, że bandyci są wypuszczani na wolność - na zachodzie to nie do pomyślenia.
PS.
FELIETON PIERWSZA KLASA !!!
|
|
| Autor: Blacha
| 2007-12-19 10:20:43
|
|
| Troche przesadzone. Co on Panu, Panie Sawala zrobil, ze chcialby go Pan widziec za kratami?
To, ze przeklina? Kazdy w Polsce przeklina (a napewno wiekszosc, z czego niektorzy w kazdym zdaniu)
A moze to ze oszukiwal? Niech ten kto nie oszukuje pierwszy rzuci kamien....
A teraz do rzeczy, nie twierdze ze to dobrze ze Fryzjer wyjdzie (o ile wyjdzie), ale mam yw Polsce o wiele bardziej drastyczne przypadki ludzi, ktorzy mimo swoich zbrodni sa na wolnosci (np. gen jaruzelski).
Jest w Polsce niesteety bardzo wiele takich osob, ktore zasluzyly sobie swoimi zbrodniami przeciwko ludziom i Polsce na wiezienie (a najlepiej kare smierci - szkoda ze nie obowiazuje), ale Fryzjer akurat do nich nie nalezy.
PS. Szczerze powiem, ze nawet wolalbym widziec w pace Otylie J. predzej niz Fryzjera. Ona zabila czlowieka (wypadek czy nie wypadek, ale przekraczajac predkosc i nie zachowujac wyjatkowej ostroznosci przy wyprzedzaniu kolumny tirow ten wypadek sprowokowalo).
|
|
| Autor: Marc0s
| 2007-12-18 23:14:59
|
|
|
|
|
Strona Transfery.info nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, zachowując jednocześnie prawo do ich usuwania w przypadku użycia przez komentującego określeń powszechnie uznawanych za wulgarne, bądź obraźliwe.
|
|
|
|